Εμείς και Αυτοί



"Αηδόνια μου γλυκόλαλα"
Παραδοσιακό Θράκης
Ερμηνεία - Εκτέλεση: Μάλαμας Χρήστος




Αηδόνια μου γλυκόλαλα, χαρούμενα πουλάκια
σωπάσετε σιγήσετε κι όλα ν' αφουγκραστείτε
ν' ακούστε το τραγούδι μου το παραπονεμένο
και μια στερνή παραγγελιά απο 'ναν λαβωμένο
να πάτε στη μανούλα μου στ' αδέρφια μου να πάτε
και το πικρό τραγούδι μου γλυκά να τραγουδάτε...



Αν με ρωτούσατε ποιοί είναι οι πιο έξυπνοι άνθρωποι στον κόσμο, σε μια προσπάθεια ορισμού και κατηγοριοποίησης της ανθρώπινης νόησης, -πράγμα που κατά την άποψή μου δεν μπορεί να γίνει- θα απαντούσα ανεπιφύλακτα: αυτοί οι λαϊκοί τύποι που είχαν την διαύγεια, τις αντοχές και τις δυνάμεις αφού επέστρεφαν στο καλυβάκι τους μετά τον τρύγο, τον θέρο και το ελαιομάζωμα, να συνθέσουν, να ποιήσουν και να δημιουργήσουν. Αυτοί που σε χαλεπούς καιρούς του ανθρώπινου γένους, αντιστάθηκαν στον άνεμο που τους παρέσερνε και τους ξερίζωνε. Αυτοί που σφίγγαν πιο σφιχτά το ζωνάρι μαζί και τα δόντια τους, σε κάθε αναποδιά, σε κάθε σπαραγμο πόνου. Αυτοί που διάλεξαν να ζήσουν με κάθε κόστος. Αυτοί που συνέχιζαν εκεί που όλα τους πρόσταζαν να σταματήσουν. Αυτοί που είχαν καλύτερο φίλο τη φύση, το χορταράκι, το ποταμάκι, τα αηδονάκια... Αυτοί, που κανείς δεν τους ξέρει και λίγοι τους σκέφτονται γαμώ το κέρατό μου.

Εμείς, χρωστάμε πολλά σε αυτούς. Ας μην τους ξεχνάμε τουλάχιστον. Έστω αυτό.